duminică, 8 februarie 2009

Scrisoare deschisa catre Dragos Dehelean

Categoric AM O PROBLEMA ! Fie imi lipseste cu desavirsire imaginatia, fie sint excesiv de circotasa. Altfel e greu de explicat ca nu sint in stare sa apreciez ceva ce nu exista.

Ca sa nu va tin prea mult nelamuriti, iata despre ce e vorba.

Zilele trecute, Selenis invita bloggerii, printr-un comunciat de presa, sa-si dea cu parerea despre cele mai bune campanii de responsabilitate sociala. (http://www.responsabilitatesociala.ro/dialoguri/bilantul-responsabilitatii-sociale-pe-2008.html).

Exista acolo si patru întrebări la care trebuie musai sa raspunzi, cum am aflat de la Dragos Dehelean dupa ce l-am anuntat prin e-mail ca „mi-am facut datoria”.

Acum sint mihnita, tare mihnita. Pe Dragos, desi nu il cunosc personal, il apreciez in mod deosebit. Atit pentru profesionalism, cit si pentru faptul ca, desi este foarte ocupat, isi gaseste timp sa-si citeasca toata corespondenta si sa raspunda personal. Orice ati spune, asta e un lucru din ce in ce mai rar. Asa a facut si cu mine. Adica mi-a scris inapoi. Si mi-a spus ca asa e regula jocului, trebuie sa raspund la cele patru întrebări. Iar acum, eu sint pe cale sa-l necajesc (probabil). Pentru ca i-am raspuns si i-am spus ca ma voi conforma in curind. Nu numai ca nu a fost curind (au trecut citeva zile), dar mi-e imposibil sa raspund la intrebarile cu pricina. Chiar „cu riscul” de a nu-mi fi inclus comentariul in bilantier. Am o virsta la care e greu sa inveti sa minti…

Or eu asta as face daca as raspunde la acele întrebări. Cum sa spun care sint primele trei companii pe care le apreciez daca aproape nici una dintre ele nu si-a facut cu adevarat cunoscute campaniile? Ca sa aflu cite ceva despre existenta acestor campanii am avut nevoie de documentare intensiva, lucru absolut nefiresc dupa parererea mea. E drept, pe site-ul www.responsabilitatesociala.ro am gasit foarte multe informatii. Dar acesta este un site dedicat. Adica, oarecum, se adreseaza unui public tinta. Social vine de la societate, deci societatea, adica multimea, ar trebui sa stie despre aceste campanii. Si ar mai trebui ceva, zic eu: ar trebui sa se stie citi bani au fost investiti in aceste campanii, care a fost durata lor, cine sint beneficiarii si in ce fel le-a fost utila campania cu pricina. Sau macar atit ar trebui sa se stie.

Sa adaug la aceste lispsuri faptul ca cea mai mare parte a oamenilor pe care i-am intrebat -multi, activi si cu nivel de educatie peste medie-, aproape ca nu intelegeau expresia „responsabilitate sociala”, pentru ca nu au au auzit niciodata despre asa ceva? Sau faptul ca nu rezulta de nici unde ca aceste companii care spun ca sint implicate in campanii de responsabilitate sociala nu par deloc interesate ce fel de viata au, sau daca se bucura de protectie sociala propriii angajati? Sau faptul ca atunci cind le prezinti o situatie concreta in care ar putea sa faca ajute un om cu probleme te refuza ferm? Asta in cel mai bun caz. Pentru ca cele mai multe ori nici macar nu raspund…

Si apropo, stie cineva daca exista niste beneficii de natura financiara pentru companiile care declara ca au demarat, sint implicate, sau au avut o campanie de responsabilitate sociala corporatista?

P.S. Dragos, sa nu fii suparat pe mine… TE ROG!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu