luni, 11 mai 2009

Circul circului circaresc

Am fost un dobitoc, spunea săptămâna trecută preşedintele Traian Băsescu. Ei, nu vă imaginaţi că a folosit taman expresia asta. A preferat o exprimare ceva mai diplomatică: „Îmi asum eroarea de a fi promulgat această lege şi îmi cer scuze”.

Da, este vorba despre legea prin care s-a declarat de acord ca de la 1 ianuarie 2009 salariile profesorilor să fie majorate cu 50%. De ce a fost Preşedintele de acord, anul trecut cu această lege, deşi ştia că e imposibil de aplicat? Oficial, explicaţia a venit tot de la el, două zile mai tîrziu: „Am fost indus în eroare de ministrul Vosganian, care mi-a prezentat documente falsificate. În această înşelăciune, ministrul de Finanţe a fost susţinut de toţi membrii cabinetului Tăriceanu”. Din nou, nu este vorba despre un citat exact, ci de o sinteză a unui material mai amplu pe care l-am citit pe Hotnews.

Dacă lucrurile ar sta aşa, situaţia e foarte gravă. Fie că Băsescu spune adevărul, iar Vosganian & comp. intră sub incidenţa legii penale, iar autorităţile se fac vinovate de neglijenţă în serviciu, fie afirmaţia lui este o minciună sfruntată, iar în acest caz ar trebui să auzim MĂCAR despre un proces de calomnie pe care i l-au intentat cei pe nedrept acuzaţi.

Din punctul meu de vedere, însă, lucrurile stau cu totul diferit: Traian Băsescu, oricît de hahaleră ar fi, ştia exact cum stau lucrurile din punct de vedere economic şi care vor fi efectele crizei economice la noi în ţară. Numai că… toate acestea se întîmplau în timpul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare. Iar în condiţiile astea, PREŞEDINTELE, „tatăl” României, a pus orgoliul personal şi lupta cu Tăriceanu, premierul în funcţie la acea vreme, deasupra intereselor copiilor.

Pentru că, în final, ei sunt cei cu adevărat pedepsiţi pentru faptul că această lege nu se aplică.

Singura „consolare”, dacă mi-e îngăduit, vine de la faptul că, cel puţin în ultimii 15 ani, din păcate, cu sau fără salarii, profesorii „au uitat” să-i mai înveţe cu adevărat carte pe elevi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu