luni, 16 februarie 2009

Nexam responsabilitate sociala

Ok, a venit vremea sa fiu conformista si am sa raspund intrebarilor pentru bilantul de responsabilitate sociala corporatista. Ca si in anii precedenti, de opinia bloggerilor este interesata compania Selenis, care iti cere doar sa accesezi www.responsabilitatesociala.ro.

Iata si intrebarile:


. Care sunt primele 3 companii din Romania pe care le apreciezi cel mai mult pentru implicarea in societate si de ce?

Mi-e imposibil sa nominalizez vreo companie. De ce? Spre deosebire de citeva ONG-uri, care au demonstrat ca se implica in mod real, marilor companii nu pare sa le pese daca oamenii stiu ca (si) ele desfasoara astfel de campanii. Trebuie sa fii direct interesat ca sa afli cite ceva in acest sens, dar chiar si atunci informatiile sint putine si irelevante. Ca sa nu mai amintesc ca nu se stie concret cine sint beneficiarii, cit costa aceste campanii, care e durata de desfasurare, care sint rezultatele si daca acea companie are vreun fel de facilitati sau beneficii atunci cind declara oficial ca a demarat o campanie de responsabilitate sociala.


2. In ce masura marile companii din Romania au raspuns in 2008 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

Ce pot sa spun dupa comentariul de mai sus? Doar ca nu au raspuns asteptarilor mele si, cu certitudine, nu numai ale mele. Problema e ca cei mai multi dintre oameni nu cunosc nici macar notiunea, cu atit mai putin conceptul de responsabilitatre sociala, iar daca le vorbesti despre responsabilitate sociala corporatista, deja poti sa fii sigur ca se uita la tine ca la extraterestri.

3. Ce asteptari ai de la companiile din Romania, in privinta responsabilitatii sociale, in 2009?


Poate ca nu are foarte mare legatura cu anul 2008, dar consider ca prima grija sociala, mai ales in cazul unei companii mari, este sa aiba grija de angajatii proprii. Sa le pastreze locurile de munca, sa le creeze un climat de lucru optim chiar daca si respectiva companie se confrunta cu probleme, dar, in acelasi timp sa-i informeze pe salariati ca acesta este un efort facut in egala masura in interesul lor, dar si al companiei, deci are arguemente solide sa ceara un grad sporit de implicare in obtinerea de performante profesionale. De aici, deja poate sa inceapa comunciarea externa. Nu in ultimul rind ar conta, dupa parerea mea, sa aloce o anumita suma pentru sustinere sociala pe cazuri punctuale, iar acest lucru sa fie mediatizat, avind, in prealabil contracte incheiate cu autoritatile de resort. Astfel de activitati intra in categoria celor mediatizate gratuit.

4. Cum crezi ca le-ai putea stimula, tu personal, pe companii, si in special pe cele de la care cumperi, sa fie mai responsabile in 2009?

Ca om de comunicare am conceput chiar mai multe strategii prin care as putea sa fac vizibile campaniile de responsabilitate sociala… Dar despre asta mi se pare firesc sa discut face to face cu cei care s-ar putea arata interesati MACAR de atit.

In rest, pe blogul meu exista inca doua posturi referitoare la bilantul responsabilitatii sociale corporatiste pe anul 2008.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu