vineri, 27 februarie 2009

Roblogfest - probleme, ma?

Parerea mea, desi s-ar putea sa nu am dreptate, este ca oamenii care au intiat campania roblogfest s-au speriat. S-au speriat pentru ca, de la an la an, numarul inscrierilor in concurs este tot mai mare. Iar juriul este compus din oameni care au in fata un volum de munca urias. Mai ales pentru blogurile jurizate. In mod normal, ca sa poti sa dai o nota unui blog trebuie sa citesti tot ce s-a publicat pe blogul respectiv. Ori asta poate sa te epuizeze. Cinstit. Ce nu e cinstit, tot dupa umila mea parere, este faptul ca iniţiatorii au gasit de cuviinta sa indeparteze o parte dintre bloguri pe criterii cel putin necinstite. Adica le-au scos din anumite categorii asa, pur si simplu. Fara nici o verificare.

Nu sint singura care s-a confruntat cu aceasta problema, iar daca nu ma credeti si aveti timp suficient, puteti sa verificati afirmatia mea la comentariile facute pe site-ul campaniei. Am ales sa vorbesc despre ce mi s-a intimplat mie, pentru ca am argumente.

So… La inceputul saptaminii am constatat ca, desi initial blogul meu a fost nominalizat la categoriile „blog personal”, „blog de jurnalist” si „blog de politica”, dupa vreo zece zile a fost scos din categoria politica. M-am gindit ca poate cineva a verificat, a constatat ca exista si altfel de postari decit cele cu tema politica si aceasta a fost ratiunea excluderii. Doar ca, asa cum spuneam, la inceputul acestei saptamini, am avut o noua surpriza. Blogul meu a fost dat afara si din categoria „blog de jurnalist”. Ori eu SINT jurnalist!

Nedumerita, am trimis un e-mail la organizatori. Mi-a raspuns chiar Dragos Novac, directorul de campanie (multumesc inca o data). Pur si simplu raspunsul m-a siderat.

„Buna Talida,

Din pacate nu am cum sa ghicesc ca esti jurnalista si, cum pe blog nu
este nici un fel de mentiune in sensul asta, in mod natural a fost
exclus. Iar la politic, intrucat sunt o gramada de bloguri 100%
dedicate politicului, am mers pe regula 80/20, deci 50% din pacate e
insuficient. Insa imi asum vina pentru ca nu am mentionat lucrul
acesta in mod explicit, lasand loc de confuzii.

Cele bune,
Dragos”.


De ce spun ca m-a siderat? Pe blog, la profil, chiar scrie ca sint jurnalist, dar cineva ar fi trebuit sa verifice acest lucru. Iar la crearea contului nu ai cum sa faci o astfel de precizare, pentru ca nu exista o rubrica in acest sens.



Parola * Confirma parola * cel putin 6 caractere (cum aleg o parola buna?) Email * adresa curenta de email (confidentiala si protejata de spam) Prenume * Nume * Nickname * "porecla" care apare pe site, recomandam sa difere de Utilizator si Nume (ce inseamna nickname?) Website sau blog Telefon Oras Data nasterii - - ZZ-LL-AAAA Sex Cuvant antispam *


De aceea am revenit cu intrebarea daca se mai poate face ceva. Raspunsul a fost negativ, fara nici o alta explicatie.

Sa fi fost atit de complicat sa dea cineva doua clickuri pentru a readuce un blog „descalificat” in categoria potrivita? Mai curind cred ca, asa cum spuneam la inceput, membrii echipei si-au dorit sa-si usureze munca.

Sau, poate, urmeaza sa fie luate in calcul doar blogurile pe care le cunosc ei, iar restul participantilor n-au facut decit sa-si piarda vremea inscriindu-se in concurs? Nu vreau sa iau in calcul varianta unui concurs cu premianti prestabiliti…

Un comentariu:

  1. asa se intampla cu majoritatea "campaniilor" sau(consursuri sau zi-le cum vrei)...
    niste aiureli unde organizatorii si juriul actioneaza dupa ureche sau cum le e lor bine...
    parerea mea e sa lasi utilizatorii, cititorii tai, sa decida daca ai blog bun sau prost!
    de la mine ai un vot, dat AICI, unde iti citesc articolele.
    Daca ma crezi nici nu as fi fi ajuns vreodata pe roblogocumiizice, nu am nevoie, nu ma interezeaza.
    Si inca ceva: eu stiu ca esti jurnalista inca inainte de a ajunge pe blog-ul tau. Numele tau apare pe articole publicate mu multe ziare romanesti!
    Ma intreb cu naibii tipul ala nu stie asa ceva? ce dracu' de activitate face el daca nici macar nu e in stare sa vada daca cineva se incadreaza intr-o categorie sau nu?
    Daca faci google cu TALIDA COVACI se vede clar...
    aaa, poate ca tipul asta nu foloseste internet-ul?

    RăspundețiȘtergere