duminică, 1 februarie 2009

"Indiferenta..."

Zilele trecute ploua. Nu era foarte frig, dar nici tocmai vremea ideala sa dormi cu burta pe trotuar. Si totusi, un barbat asta facea. Dormea cu burta-n jos si cu miinile sub barbie, pe trotuarul din fata unui magazin de pe Nicolae Titulescu.

Lumea trecea, in general, fara sa arunce macar o privire. La fel am facut si eu. Nu pentru ca nu mi-ar fi pasat. Pur si simplu NU aveam cum sa-l ajut. Decit, cel mult cu o vorba buna. Poate ca ar fi acceptat-o si pe aceea. Dar merita sa-i stric bruma de somn care il ajuta sa uite de tot si de toate doar pentru a-i spune citeva vorbe calde?

N-am indraznit. Cum n-am indraznit nici sa privesc in ochii femeii care vazindu-ma bine imbracata (doamna eleganta si distinsa, cum ma caracterizeaza amicii), mi-a cerut "un leu de piine".

Cum sa-i fi spus acelei femei ca doamna eleganta careia ii cere un banut este ea insasi in situatia de a intinde mina spre trecatori din aceleasi motive?

2 comentarii:

  1. Indiferenta ascunde din pacate de prea multe ori acel "mila mi-e de tine dar de mine...mi se rupe inima".Poate (sau cu siguranta) indiferenta consta in faptul ca suntem noi insine victime intr-o tot atat de mare masura incat suferinta altuia nu ne impresioneaza chiar atat de mult,doar ca noi nu avem acel curaj(sau disperare) incat sa lasam sa razbata din noi povara acestei suferinti.Si trecem mai departe abatuti de "ale noastre",cu haina cea
    "de oras" si privirea semeata dar cu stomacul poate la fel de gol si sufletul la fel de trist ca si al celui care intinde o mana indraznind sa ceara.Marea INDIFERENTA zic eu este ca ramanem in aceasta stare fara sa facem nimic pentru a o schimba.Trecem in continuare nepasatori pe langa cel ce cerseste,si privim in continuare cu jind la masina luxoasa in care se afla un inbuibat incult dar cu tupeu de parvenit cu ceafa groasa si cu obrazul pe masura,netulburat de cei "mai prost imbracati" din al caror sange -direct sau indirect- si-a stors picatura cu picatura bunastarea.Asa e,JOS COMUNISMUL,dar daca aceasta este societatea capitalista,MULTUMESC,NU.

    RăspundețiȘtergere
  2. Chriss, stii care e partea mult mai rea decit aceea cind nu poti sa privesti in ochii celuilalt?

    Atunci cind esti judecat, asa, pur si simplu, fara ca celalat sa stie ce este in mintea si in sufletul tau atunci cind faci sau nu faci ceva.

    RăspundețiȘtergere